Μαθηματα βιτρω στην μεσαιωνική εποχή

Στην Μεσαιωνική αρχιτεκτονική οι τοίχοι είναι παχείς και τα ανοίγματα των παραθύρων είναι μικρά με στρογγυλεμένες κορυφές. Επειδή τα μαθηματα βιτρω τοποθετούνταν σε μικρά ανοίγματα , ήταν απαραίτητο να επιτρέπουν να εισέρχεται σημαντική ποσότητα φωτός.

Σήμερα τα Μεσαιωνικά βιτρω φαίνονται σκοτεινότερα λόγω της διάβρωσης. Μερικές μορφές αγίων στα Μεσαιωνικά μαθηματα βιτρω, στέκονται ή κάθονται και κοιτάξουν επίμονα κατ' ευθείαν μπροστά. Άλλες βρίσκονται σε δράση. Μερικά παράθυρα αποτελούνται από μια σειρά επεισοδίων περικλειμένων σε κυκλικά πλαίσια.

Τα πιο παλιά παράθυρα αυτού του ύφους είναι απλούστερα, πρωτόγονα και βέβαια σπάνια. Απεικονίζουν γνωστούς αγίους ή ιστορίες από τη Βίβλο. Ο σεβασμός για τη Παρθένο Μαρία είναι μεγάλος αυτήν την εποχή, η οποία απεικονίζεται συχνά ως βασίλισσα.

Τα παράθυρα χρησιμοποιούν την τυποποιημένη φυτική διακόσμηση και διακοσμητικά σχέδια γύρω από τις σκηνές και τις μορφές. Τα κυρίαρχα χρώματα στα μαθηματα βιτρω είναι κόκκινα και μπλε. Αυτό το στυλ βιτρω (Romanesque) φαίνεται να έχει αναπτυχθεί με τα σμάλτα πολλαπλής επεξεργασίας και τα μικροσκοπικά έργα ζωγραφικής. Λίγα τέτοια παράθυρα έχουν παραμείνει. Αυτά συχνά ανεβρίσκονται ως απεικονίσεις σε βιβλία.

Μερικά παραδείγματα του στυλ Romanesque είναι οι μορφές στα βιτρω του Άουγκσμπουργκ, 1120 μ.χ., τμήματα μιας σκηνής ανάληψης από τον Καθεδρικό ναό του Le Man, 1140 μ.χ., η μεγάλη σταύρωση από τον Καθεδρικό ναό του Poitier, του 1165-70 μ.χ., τα παράθυρα και ο ρόδακας της πρόσοψης του καθεδρικού ναού της Chartre, 1150 μ.χ. και, στο τέλος της εποχής, τα βιτρω του καθεδρικού ναού του Καντέρμπουρυ, 1200 μ.χ.

Η μεσαιωνική Εκκλησία ήταν ο σημαντικότερος προστάτης των τεχνών. Κάνοντας αυτή την δήλωση, πρέπει αμέσως να ακολουθήσε το όνομα ενός συγκεκριμένου προσώπου που πιο πολύ προσωποποιεί αυτήν την έννοια: Επίσκοπος Suger του Saint Denis, του Βασιλικού αβαείου, που βρίσκεται ακριβώς έξω από το Παρίσι.

Ο Suger ήταν συμμαθητής και φίλος του βασιλιά Λουδοβίκου VI, υπουργός του Λουδοβίκου VII, και αντιβασιλέας κατά τη διάρκεια της δεύτερης Σταυροφορίας. Τα γραπτά του τον παρουσιάζουν να είναι πονηρός επιχειρηματίας, πολιτικός με μια ιδιαίτερη προσήλωση στη λεπτομέρεια, και αφοσιωμένος υπάλληλος στο βασιλιά του. Ο Suger ανασχημάτισε και επανοικοδόμησε το αβαείο και αύξησε τον πλούτο του. Δεδομένου ότι οι θησαυροί αυξήθηκαν, πολλοί προσκυνητές έλεγαν ιστορίες γι αυτούς κι έτσι η επιρροή του διαδόθηκε. 
Ο Suger καθοδηγήθηκε από μια φιλοσοφία που περιελάμβανε τον μυστικισμό του φωτός, αυτή η φιλοσοφία τον ώθησε να διευρύνει τα μαθήματα και να τα ωραιοποιήσει με χρωματισμένα γυαλιά.

Kommentar schreiben

Kommentare: 0