Ο σημαντικότερος παράγοντας στην κατασκευή φαρμακείου

Ποιος είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας στην κατασκευή φαρμακείου; Πρέπει να έχει δικό του τμήμα που να ασχολείται με το κατασκευαστικό-τεχνικό κομμάτι ή είναι προτιμότερο το outsourcing σε μια εξειδικευμένη εταιρεία; Με ποια κριτήρια θα επιλέξει ο franchisor την κατασκευαστική εταιρεία-πολύτιμο συνεργάτη του; Μέχρι πουύ πρέπει να ακολουθήσει τις προτάσεις του κατασκευαστή ή designer; Σε μια εποχή έντονου ανταγωνισμού όπως αυτή που βιώνουμε, η ανάγκη ταυτότητας στο κατάστημα κρίνεται άμεση και αναγκαία. Θέτοντας, λοιπόν, σαν γενικό κανόνα τη μοναδικότητα, οι υπόλοιπες παράμετροι που στοιχειοθετούν ένα επιτυχημένο κατάστημα είναι οι εξής:

 

Η πρώτη εντύπωση έχει καθοριστική σημασία, στέλνει μηνύματα, πρέπει να είναι ελκυστική, να γοητεύει και να δίνει το χαρακτηριστικό στίγμα του χώρου. Η αποτελεσματική αξιοποίηση του χώρου, η σωστή προβολή των προϊόντων που δεν πρέπει να υποσκιάζονται από το design αλλά να αναδεικνύονται και να εκθέτονται με σαφήνεια, η λειτουργικότητα και η άνετη κίνηση των πελατών έχουν επίσης καθοριστική σημασία και οδηγούν τον υποψήφιο αγοραστή στο επιθυμητό προϊόν. Το χρώμα και η επιλογή των φινιρισμάτων διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη συνολική εικόνα του χώρου, αλλά και στη διάθεση για αγορά, στη θετική ή όχι ενέργεια που μεταδίδουν αλλά και στον τρόπο παρουσίασης του ίδιου του προϊόντος.

 

Αποτελεί έναν παράγοντα ο οποίος κακώς ενίοτε παραβλέπεται, διότι είναι ο πλέον καθοριστικός που επιτελεί περισσότερες από μία λειτουργίες, φωτίζει το χώρο, φωτίζει το προϊόν, δημιουργεί ζώνες, βοηθά την κίνηση, διαμορφώνει ατμόσφαιρα και τελικά, κερδίζει τις εντυπώσεις.

 

Ο Designer, από την πλευρά του, πρέπει να ξεπεράσει τα όρια του σχεδιαστή, να γίνει σύμβουλος με γνώσεις δημογραφίας, ψυχολογίας, τάσεων της αγοράς, να μπορεί να κατανοεί το αγοραστικό κοινό και τις ανάγκες του, να δημιουργεί καταστήματα εκφραστικά αλλά και κερδοφόρα. Στη συνέχεια να μπορεί να προτείνει τις κατάλληλες σε συνεργασία με τις εταιρείες εξοπλισμού, που συνήθως είναι μόνο εμπορικές. Αν, βέβαια, η εταιρεία συνδυάζει τα παραπάνω, τότε έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Εάν καταφέρει να ξεφύγει από τη λογική της μαζικής παραγωγής, που δημιουργεί αναπόφευκτα χώρους πανομοιότυπους χωρίς προσωπικότητα, τότε είναι μια εταιρεία η οποία μπορεί να πρωταγωνιστήσει στο μέλλον.

 

Οι νέες τάσεις που επικρατούν διεθνώς στην κατασκευη ενος φαρμακειου είναι πλαστικότητα στις γραμμές, θερμά χρώματα, επιστροφή του χρυσού στις ματ εκδοχές του. Όσο για τα νέα υλικά είναι πλέον πάρα πολλά. Πρωταγωνιστές το plexi glass, που αν και δεν είναι νέο υλικό, παίζει με τις νέες φόρμες και τα φρέσκα χρώματα. Κάθε κατάστημα, λοιπόν, σαφώς και πρέπει να συμβαδίζει, να ανανεώνεται και να προσαρμόζει το ύφος του στις νέες εξελίξεις, μέσα όμως από προσωπικές πινελιές, που του προσδίδουν ένα μοναδικό ύφος, μια ταυτότητα που το καθιστά ξεχωριστό και αναγνωρίσιμο. Στην εποχή της διαφήμισης, της διάχυσης της πληροφορίας και του ανταγωνισμού που διανύουμε, η ανάγκη για διαφοροποίηση και καινοτομία γίνεται όλο και πιο έντονη, έτσι και οι μεγάλες αλυσίδες franchise αλλάζουν την «εικόνα» τους, όσο επιτυχημένη και αν είναι, κάθε 3-5 χρόνια. Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία σημαντική αλλαγή στον τρόπο αντιμετώπισης του «ραφιού» ως χώρο πώλησης. Το «ράφι» δεν χρησιμοποιείται πλέον ως αποθηκευτικός χώρος, αλλά ώς σημείο προβολής και προώθησης των προϊόντων, τα οποία παίζουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη συνολική παρουσία του καταστήματος. Επιπρόσθετα της ανανέωσης, είναι απαραίτητο ένας επαγγελματίας να «αφουγκράζεται» τα μηνύματα της αγοράς και να ανανεώνει ή να εμπλουτίζει το προϊοντικό μείγμα του καταστήματός του.

Kommentar schreiben

Kommentare: 0